Witamy Serdecznie na forum zrzeszającym fanów motoryzacji ziemi Tyskiej i Okolic, okupujących Parking na Paprach
Siemka! Mam problem, czy ktoś może wie jak wymienić tylne łożyska w Twingo??
Mam bębny i tam są łożyska ponoć jakieś podwójne, dam radę to zrobić sam? Czy potrzebuje mechanika?? Ma ktoś może jakiś schemat??
Offline
Tak na szybko bo idę na uczelnię - http://www.forum.twingo.pl/viewtopic.ph … 5&p=84958.
Jadę dzisiaj o 14 do TechCarsu i popytam jak to wygląda i czy warto to robić samemu.
Offline
Dzięki! Ja będę go chciał od razu sprzedac jak zjade wiec chce zrobić to małym kosztem.. a tu wołają ok 100 euro za samą wymianę..;/ A łożyska kupiłem za 60 euro..;/
Offline
Hm, jakos sobie bede musial poradzic.. Dzisiaj sie biore do pracy wiec zdam relacje wieczorem:)
Offline
W TechCarsie mi powiedzieli że można to zrobić samemu, ale nie wiadomo ile to pociągnie bez prasy - czyli wypisz, wymaluj potwierdzenie wątku z linka. Ale jak chcesz go sprzedać... zrób sam i powiedz właścicielowi że niedługo będzie do roboty i tyle
Zrób fotorelację, przyda się:) Jak się kilka takich uzbiera to zrobimy dział z poradnikami
Offline
No zaden problem, postaram sie pstryknąć jakieś fotki, tylko problem w tym, że mam nokie 6300 i foty bedą średniej jakości, ale z tego co widzę MITCH orientuje sie w obróce zdjęć, wie może On z tym coś zrobi:)
I po wymianie łożysk:) Niestety nie mam zdjęć, bo znajomy zawiózł łożyska i bębny do znajomego na prasę, ale sama w sobie wymiana nie jest skomplikowana.
A więc:
1. Luzujemy śrubę piasty na kole
2. Odkręcamy koło, najlepiej postawić auto na klockach czy cegłach
3. Gdy mamy już bęben z łożyskiem w ręce, wyjmujemy podkładkę zabezpieczającą łożysko
4. (ręcznie- nakładamy klucz 32 na łożyska po stronie zewnętrznej bębna i bijemy młotkiem tak długo, aż łożysko wyskoczy)
Lub bierzemy bębny i jedziemy do warsztatu gdzie mają prasę i myślę, że za niewielką opłatą ktoś to nam zrobi.
5. Gdy mamy już założone nowe łożysko, trzeba wsadzić uszczelkę zabezpieczającą, ścisnąć ją i po stronie zewnętrznej
bębna ją wsadzić.
6. Zakładamy bęben, przykręcamy śrubę piasty, zakładamy koło
7. Pamiętajmy, że na kapkę na śrubę piasty dajemy dużo smaru by się rozprowadził przy łożysku:)
8. Dokręcamy najpierw piastę, później koło
9. Jedziemy sprawdzić czy wszystko gra i buczy
10.Cieszymy się cichą i spokojną jazdą:)
11. NAJWAŻNIEJSZE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! KUPIĆ 1L WÓDKI I OBLAĆ UDANĄ PRACĘ:))
Pozdrawiam:)
Ostatnio edytowany przez MrSumo (2012-01-10 12:38:49)
Offline